Informacje oświatowe i edukacyjne

Aktualności ze strony MEN


Podział części oświatowej subwencji ogólnej w 2018 roku

Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska podpisała rozporządzenie w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2018. Jedną z głównych zmian uwzględnionych w kwocie subwencji na 2018 r. będzie podwyższenie wynagrodzeń nauczycieli o 5% od 1 kwietnia 2018 r. (oraz dodatkowe zwiększenie kwoty bazowej dla nauczycieli, tj. o 0,35 pp. […]

Wręczenie stypendiów Prezesa Rady Ministrów

W czwartek 14 grudnia br. Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN wziął udział w uroczystości wręczenia dyplomów dla stypendystów Prezesa Rady Ministrów. Gospodarzem uroczystości w Sali Rycerskiej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego była Magdalena Zarębska

Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN wziął udział w konferencji pn.

Przyszłość szkolnictwa zawodowego

Marzena Machałek Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej uczestniczyła w seminarium branżowym dotyczącym zmian w systemie szkolnictwa zawodowego. Dziewiąte z kolei spotkanie adresowane było tym razem do przedstawicieli branży teleinformatycznej oraz elektryczno-elektronicznej i energetycznej Organizatorem dwudniowego seminarium, które odbyło się w dniach 11-12 grudnia br. we Wrocławiu było Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji […]

Przypomnijmy Bohaterów Niepodległości!

Instytut Pamięci Narodowej ogłasza konkurs edukacyjny

Stulecie Odzyskania Niepodległości

Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska w sobotę, 9 grudnia br. wzięła udział w inauguracji obchodów stulecia odzyskania niepodległości, która miała miejsce w Stróży (gmina Dobra) w województwie małopolskim. W ramach wydarzenia Instytut Pamięci Narodowej rozpoczął m.in. ogólnopolski projekt edukacyjny

Aktualności - Monitor.edu.pl


Akcje: Opinia Spolecznego Monitora Edukacji o podstawie programowej dla szkól branżowych

Gdyby obietnica MEN została spełniona, oznaczałaby, że de facto znosimy wreszcie podział między tak zwaną edukacją zawodową a tak zwaną edukacją ogólną. Jest to postulat, który formułowała lewicowa i krytyczna pedagogika od XIX wieku. Problem w tym, że za tą deklaracją nie idą, moim zdaniem, konkretne praktyczne rozwiązania, które mają wcielić tę ideę w życie. Oczywiście, mogę się mylić. Oczywiście, być może, wszystkie uczelnie wyższe w Polsce zmodyfikują swoje kryteria przyjmowania na studia w taki sposób, że egzaminy z przedmiotów zawodowych zyskają na nich wagę równą tej, jaką mają dziś egzaminy z tak zwanych przedmiotów ogólnych. Tak być powinno. Ale jak to się ma do zapowiedzi ministra Gowina, który podkreślał, że dąży do ZMNIEJSZANIA liczby studiujących?

Akcje: Podstawa programowa jako standard egzaminacyjny - list Monitora i odpowiedź dyrektora CKE

"Zgodnie z art. 44zzb ustawy o systemie oświaty (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r., poz. 1943, ze zm.) egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 1 lit. c i d ustawy

Analizy: Opinia o projekcie podstawy programowej z historii dla liceum ogólnokształcącego i technikum

Tak jak w przypadku poprzedniej naszej opinii, także i tym razem, rekomendujemy odrzucenie w całości projektu nowej podstawy programowej

Analizy: Opinia o projekcie podstawy programowej przedmiotu historia dla szkoły podstawowej

Rekomendujemy odrzucenie w całości projektu nowej podstawy programowej, poddanie sposobu, celów i formy nauczania historii debacie publicznej. Rekomendujemy także odejście od myślenia o szkolnej historii w kategoriach historii przede wszystkim, czy też niemal wyłącznie, polityczno-militarnej i włączenie do programów szkolnych historii gospodarczej, społecznej, historii życia codziennego, historii mentalności, historii ciała, mikrohistorii, historii ludowej, nurtów zajmujących się historią kobiet, historii postkolonialnej oraz innych nurtów współczesnej historiografii.

Aktualności - Portal Oświatowy


Możliwe zmiany w kwalifikacjach katechetów

Minister Edukacji Narodowej rozważa wprowadzenie zmian w przepisach dotyczących kwalifikacji nauczycieli religii. Propozycja nowelizacji była przedmiotem spotkania Minister z Komisją Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski, które odbyło się 9 lutego 2016 r.

Przerwa w działaniu Portalu Oświatowego w dn. 11 lutego

Nowa i jeszcze lepsza odsłona Portalu Oświatowego będzie dostępna już od 12 lutego. Jednak by mogli Państwo z niej w pełni korzystać, 11 lutego będą przeprowadzone prace informatyczne. W związku z tym mogą pojawić się przejściowe problemy techniczne w funkcjonowaniu portalu oraz przerwa w działaniu poradni. Oznaczać to będzie m.in. brak możliwości zadania pytań i odczytywania odpowiedzi w panelu Moja strefa przez około godzinę.Przepraszamy!

Indywidualizacja pracy z uczniami - 13 zadań dyrektora i nauczycieli

Odpowiednie rozpoznawanie potrzeb uczniów to zadanie nie tylko nauczycieli, lecz także dyrektora szkoły - który powinien wspierać w takim działaniu zespół pedagogiczny. W tym celu może m.in. wykorzystać zewnętrzne wspomaganie, które od początku roku 2016 prowadzą placówki doskonalenia nauczycieli, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, a także biblioteki pedagogiczne.

Praktyki nauczycielskie - przepisy i zasady organizacji

Regulamin praktyk, osoby odpowiedzialne za ich organizację, zadania opiekuna oraz praktykanta, zasady i źródła finansowania, stawki honorarium dla opiekunów to tylko niektóre z problematycznych kwestii związanych z odbywaniem w szkole praktyk przez studentów. I choć część z nich unormowana jest w przepisach, to jednak nadal w szkołach pojawiają się wątpliwości. Warto więc poznać najważniejsze obowiązki zarówno opiekuna praktyk, jak i samego dyrektora szkoły.

Aktualności - Gazeta Wyborcza


  

WSH Ostrowiec
grudzień 2017
NPnWtŚrCzPtSo
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31